Page 1 of 16

Modern collection thread

Posted: Sun Sep 20, 2015 8:08 pm
by grinchy
Thought i'd start of a modern collection thread, feel free to show your modern stuff off here, i know a few of us collect both modern and vintage and after chatting with a fellow member on here we thought we might get this stickied, any chance mods?
Well my daughter left home and off to Uni last year and is really doing well, so that left her room empty, and my wife said i could use her room for a star wars den, so thats what i have done, its a small box room but enough space for me
heres my vintage cabinet
Image
and the rest is all modern
Image
my repainted falcon and x wing
Image
Image
Image
Image
Still tweaking it but i'm happy with where its at so far

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Sep 20, 2015 8:10 pm
by grinchy
forgot one
Image

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Sep 20, 2015 8:19 pm
by stratpack
Great collection Grinchy, that Falcon is a beast! :D
I like the mix of vintage and modern (and even EP7). Sacrilege to some people on here but I love it! :lol:

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Sep 20, 2015 8:51 pm
by grinchy
cheers mate, yeah i love both, didn't know i had so much stuff till it was all out and in the cabinets

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Oct 04, 2015 8:03 am
by chiffy
Absolutly awesome Grinchmeister! I wish i could use nice looking glass display cabinets in my man loft but the flooring is not as level as id like it to be so they wouldnt be safe. Love the full size helmets, the kids versions look better than rubies most of the time! I might pop up there now and take a few snaps of my shit for yall to peruse but be warned its more like a Wattos junk shop! :lol:

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Oct 04, 2015 9:37 am
by chiffy
Well here go's nothing! Apologies for all the other non star wars shite mixed in :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Oct 04, 2015 10:02 am
by Michael Sith
Grinchy...that looks great on display and your Mrs has got her lounge back :lol: love the mix of modern and vintage.
That falcon is gigantic :!: great weathering job as well ...skills.

Chiffy....some awesome display up in the loft, super display , rancorous is bloody massive, love the lighting as well.
Some memories there as well with the consoles
Vintage goodness abounds 8)

Great idea for a thread thanks for putting it up.

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Oct 04, 2015 12:51 pm
by grinchy
Thanks mate, glad you like the display, and chiffy, just wow! love how its all set out, looks like a cool retro shop space! so many cool goodies, love the vintage displays and the strip lighting is ace, very nice, and lots more vintage goodies to, i did plan on doing a mixed display at first but i quickly ran out of room before i got that far, i'll find a place for it all eventually

Re: Modern collection thread

Posted: Mon Oct 05, 2015 1:10 pm
by Robstyley
Top notch displays chaps! Chiffy that collection is a beast. Also like the lighting, gives it atmosphere and looks very cool. I am partial to a little modern but mines all packed away at the mo. Vintage has commandeered the display space. Should have more space when I move so may do a separate modern display.

Re: Modern collection thread

Posted: Mon Oct 05, 2015 3:27 pm
by naughtyjedi
grinchy wrote:Thought i'd start of a modern collection thread, feel free to show your modern stuff off here, i know a few of us collect both modern and vintage and after chatting with a fellow member on here we thought we might get this stickied, any chance mods?


Great idea. I was thinking where I could put pics of my Slave Leia collection... :D

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Jul 24, 2016 7:22 pm
by chiffy
Well here goes nothing :mrgreen: A bump and a sticky request please any admin passing thru??? Grinchy, just looking at your display again from the original post and it made me all tingly like Garth in Waynes World :lol:

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Jul 24, 2016 7:31 pm
by Russ J
I could only wish for a room of my own to display everything I have :( ....

Superb displays you guys 8). Well done fella's

Re: Modern collection thread

Posted: Sun Jul 24, 2016 8:31 pm
by grinchy
cheers mate, glad this thread is still around, may have to pm one of the mods to get it stickied :D

Re: Modern collection thread

Posted: Mon Jul 25, 2016 6:43 am
by Woolyniner
Fantastic use of loft space Chiffy, I can see you have been a dedicated collector for years. I like the N64 Pickachu console too.

You are a lucky man Grinchy to have a whole room for star wars, some great modern pieces there.

I'd like to add my support for a sticky modern collectors thread. Being a teacher I now have a nice long summer to mess around with my collection, and I'll put a modern section together for this thread later.

Re: Modern collection thread

Posted: Tue Jul 26, 2016 3:07 pm
by grinchy
cheers mate, yeah its only a small room but I love it, got the thread stickied guys so feel free to add your own modern collections in here